Stijgende prijzen voor gebruikte auto’s hebben de autoverkopen in zowel Noord-Amerika als Europa het afgelopen jaar onder druk gezet. Analisten hebben zelfs voorspeld dat dit jaar een van de slechtste jaren voor autoverkopen sinds de Grote Depressie zal zijn. Als reactie op de autoverkoopcrisis hebben meer mensen de beslissing genomen om hun gebruikte auto in te ruilen voor een nieuwe.

 

Een van de belangrijkste factoren die tot meer autoverkopen leiden, is de dealer bij wie u uw auto koopt. Als u met een ongewenste dealer werkt, is het vrijwel gegarandeerd dat u geen enkele auto aan die dealer verkoopt. De meeste consumenten zullen rondkijken voordat ze een auto kopen en velen zullen elk dealerschap vermijden dat volgens hen minder dan wenselijk is. Als u met een ongewenste dealer werkt, is het belangrijk om te beseffen dat de dealer iets heeft gedaan om de autoverkoopmogelijkheden die u hen biedt om te zetten in potentiële autoverkopen. Om te begrijpen hoe dit werkt, moet u het verschil begrijpen tussen een dealer en een autoverkoper.

 

Een autoverkoper werkt aan het sluiten van de deal; het zijn de individuen die de deal sluiten met potentiële klanten. Een autoverkoper is echter niet verantwoordelijk voor het daadwerkelijk besturen van het voertuig; ze coördineren en vergemakkelijken de transactie eenvoudig. Met andere woorden, de autoverkoper faciliteert het verkoopproces door daadwerkelijk naar de locatie van de klant te komen en het voertuig te koop aan te bieden. Dit is niet de taak van de autoverkoper om het voertuig te besturen. In feite is de autoverkoper slechts een enabler.

 

Met de instroom van gebruikte voertuigen in de economie, neemt het aantal dealers dat bereid is een autoverkoper in te huren om de deal te sluiten, af. Dit komt doordat het aantal potentiële klanten dat ervoor kiest om gebruikte voertuigen te kopen, toeneemt. Mensen sparen geld en kiezen ervoor om gebruikte auto’s te kopen. Deze mensen zijn meer geïnteresseerd in het krijgen van betrouwbare voertuigen en ze zijn meer geïnteresseerd in het vinden van een goede prijs voor deze voertuigen. De dealers verliezen geld en ze hebben geen andere keuze dan verkopers in te huren om de deals te sluiten.

 

Als u een dealer heeft die iemand wil inhuren om de gebruikte voertuigen te beheren, kunt u net zo goed overwegen om een autoverkoper in te huren om de verhuurvloot te beheren. Denk er eens over na, de verkoper komt naar uw dealer en hij vindt de beste prijs voor de gebruikte voertuigen en hij zal ook ontdekken hoe hij de leasekosten kan verlagen. De verkoper gaat de wagenparkbeheerder vertellen welke prijzen hij kan krijgen voor de gebruikte voertuigen en gaat ook de lease-optie voor de autolease uitwerken. Wanneer een voertuig wordt geleasd, moet u een soort van maandelijkse betaling voor de autolease betalen, maar de lease-optie biedt u een manier om het voertuig te financieren wanneer u het nodig heeft. Veel autoleasecontracten zijn zelfs zo gemakkelijk uit te werken dat de verkoper u tijdens het contract kan helpen. Dit is een groot voordeel van het inhuren van autoverkopers om het gebruikte autopark te beheren in plaats van ze te leasen.

 

Zodra president Obama in november wordt herkozen, kunnen we een enorme golf van nieuwe zaken verwachten en zullen miljoenen autoverkopen worden hervat. Autofabrikanten zijn al begonnen hun aanwerving en productie voor die banen op te voeren en we kunnen verwachten dat het aantal autoverkopers na eind september nog hoger zal zijn. Dit zijn zeer opwindende tijden voor autofabrikanten en de autolease-industrie en ook voor de verkopers.

TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1 TF1